Dutchies Diary: oktober 2021

by DutchieontheRoad
1 comment

Oktober was een hele fijne maand want ik was lekker drie weken vrij. Veel tijd om leuke dingen te doen dus. Helaas heb ik niet alles kunnen doen wat ik eigenlijk had willen doen. Het weer gooide enigszins roet in het eten, maar ik heb toch een hele fijne vakantie achter de rug. Ik ging vijf dagen naar Praag en twee dagen naar Amsterdam. Gent ging helaas niet door en bewaar ik voor een andere keer. De komende weken worden extra druk, buiten het feit dat november en december altijd al drukke maanden zijn. Sinterklaas staat voor de deur en dat zijn altijd hele drukke weken op het werk. Blikken jullie mee terug op de maand oktober.

Dutchies Diary: oktober 2021

Begin oktober maakte ik een herfst bucketlist want ik had immers bijna vakantie. Het was een flink lijstje en ik heb helaas niet alles kunnen doen, maar de herfst is natuurlijk nog niet voorbij 😉 Ik heb nog even tijd. Ik luister thuis geregeld naar Afrikaanse muziek en had plots zin om een blogartikel over Afrika te schrijven. Iedereen die naar Afrika gaat, staart zich blind op de Big 5. Heel begrijpelijk, maar er zijn zo ontzettend veel dieren die ook super tof zijn om te zien. Daarom zette ik 12 bijzondere Afrikaanse dieren op een rij.

Onlangs was ik voor het eerst in lange tijd weer in Amsterdam. De regen kwam met bakken naar beneden, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik had immers een dagje musea ingepland. De voornaamste reden voor mijn bezoek was de Vincent meets Rembrandt tentoonstelling in de Noorderkerk. Wat ben ik blij dat ik deze tentoonstelling nog heb kunnen zien. Zo ontzettend tof om te zien. Verder bezocht ik nog het Van Goghmuseum en het Rijksmuseum en dat maakte de ervaring helemaal compleet.

Dutchies Diary oktober 2021

Persoonlijk: voor het eerst sinds twee jaar weer in een vliegtuig

Geen idee waarom, maar ik was me toch een partij gespannen omdat ik weer ging vliegen. Sloeg helemaal nergens op natuurlijk. Toen mijn wekker om 03.15 uur ging, vroeg ik mezelf af waarom ik ook al weer de vroege vlucht naar Praag wilde. Eenmaal onderweg wist ik het weer…ik mag weer op ontdekkingstocht! Om 9.30 uur arriveerde ik al in mijn hotel, op steenworp afstand van het oude plein. Mijn kamer was al klaar dus dat was super chill! Vijf dagen lang ontdekte ik deze prachtige stad en het was nog mooier dan verwacht. Waarom was ik hier nog niet eerder geweest? Omdat ik alleen was, kon ik alles op mijn eigen (veel te hoge) tempo doen en dat heb ik geweten. Misschien heb ik enigszins te veel gelopen want ik heb nog steeds last van mijn linkervoet…oeps.

Het zou eigenlijk vier dagen gaan regenen en uiteindelijk heb ik ‘slechts’ twee dagen regen gehad. Uiteindelijk viel het dus mee en heb ik twee dagen zelfs mooi weer gehad. Eigenlijk had ik ook een dag naar Boheems Zwitserland willen gaan om te wandelen, maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan ivm de slechte weersvoorspellingen. Jammer, maar daardoor had ik wel een extra dag om Praag te verkennen en dat was ook zeker geen straf. Ik zal binnenkort een artikel over Praag plaatsen want ik heb ontzettend veel gezien en gedaan.

Zoals jullie al hebben kunnen lezen, ben ik ook twee dagen naar Amsterdam geweest. Helaas had ik behoorlijk slecht weer in Amsterdam, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik had bewust diverse musea ingepland en dan is regen niet zo erg. Ik ben daarentegen niet in Gent geweest en daar keek ik heel erg naar uit. Al jaren wil ik dolgraag naar Gent dus ik baalde behoorlijk. Ik had al diverse afspraken in mijn vakantie gepland staan en op de dagen waar ik nog niets had staan, was het slecht weer in Gent. Dat vond ik gewoon zonde en daarom ben ik uiteindelijk niet gegaan. Ik wil wel mooie foto’s kunnen maken. Gent laat dus nog even op zich wachten. In december heb ik nog drie dagen vrij dus wie weet ga ik dan wel naar Gent.

Happy Moments: mooie herfstkleuren en naar de Kreadoe

• Hebben jullie ook zo genoten van de mooie herfstkleuren? Ik wel! We hadden een aantal mooie dagen en natuurlijk ging ik lekker wandelen. Het viel mij op dat er dit jaar minder paddenstoelen zijn en dit is het eerste jaar dat ik geen vliegenzwammen gespot heb.
  • Mijn ouders gingen last minute ook nog op vakantie en daarom mocht tante Kelly oppassen. Hailey ging nog fijn naar school en ik ging met kleine Jason op pad. Gezellig samen naar het tuincentrum waar ze ook een klim- en klautergedeelte hebben. De kleine man had het uitstekend naar zijn zin en tante Kelly had thee en taart…dikke prima. ‘s Middags bakten we nog paddenstoelen cupcakes en was het feest compleet.
  • Ik woon om de hoek van het DAF Museum en ben er in mijn leven ontelbare keren langs gereden…en nog nooit was ik er geweest. Op een regenachtige dag vond ik het wel eens tijd om daar verandering in te brengen. Ik heb immers een museumkaart dus waarom niet. Ondanks het feit dat ik niets met auto’s heb (het heeft vier wielen en moet rijden) vond ik het verrassend leuk.
  • In oktober gaan de kerstshows bij de tuincentra natuurlijk open en ik zou geen Kelly heten, als ik niet meteen richting het tuincentrum zou sprinten 😉 Ik maak er geen geheim van dat ik dol op kerst ben. Inmiddels heb ik drie kerstshows gezien en er zullen er vast en zeker meer volgen.
  • Omdat ik meer gebruik wil maken van mijn museumkaart, bracht ik ook een bezoek aan kasteel van Heeswijk. Vorig jaar bezocht ik voor het eerst Kasteel de Haar en dat vond ik zo tof, dat ik meer kastelen wil bezoeken. Kasteel Heeswijk is een stuk kleiner dan Kasteel de Haar, maar zeker de moeite waard om te bezoeken.
  • in Amsterdam bezocht ik ook het STRAAT Museum en dat is echt één van de tofste musea waar ik ooit geweest ben. Alleen de locatie is al subliem…de NDSM werf in Amsterdam. Ik zal er binnenkort meer over schrijven.
  • We hebben behoorlijk wat regenachtige dagen achter de rug en daarom mocht een pyjama dag niet ontbreken. Lekker een dagje chillen en Netflixen…zo fijn.
  • Zoals gehoopt werden inderdaad mijn nieuwe kozijnen geplaatst. Twee dagen lang hebben ze super hard gewerkt in huis en vervolgens heb ik nog een dagje opgeruimd, ramen gewassen, gordijnen gewassen enz. Het ziet er nu weer spik en span uit.
  • Eind oktober was er eindelijk weer een live editie van de Kreadoe in Utrecht. Samen met een vriendin volgde ik twee creatieve workshops en vooral de workshop van Paperfuel was erg tof…cartoonportretjes tekenen. Ik heb meteen haar nieuwe boek aangeschaft en kan niet wachten om aan de slag te gaan.

Coppelmans Nuenen

Kasteel Heeswijk

Ik vond het heerlijk om even drie weken niet met werk bezig te zijn. Vanaf vandaag mag ik weer volle bak aan de slag. Het beloven drukke weken te worden, maar wel hele leuke weken. Glow Eindhoven zal eindelijk weer van start gaan, ik ga gezellig high tea’ en met mijn schoonzus en moeder, ga een dagje naar de Efteling, ga op bezoek bij mijn beste vriendin die in het midden van het land woont waardoor we elkaar niet vaak zien en Sinterklaas komt natuurlijk weer aan. Ik hoop met de kinderen naar een intocht te gaan, mits er niet strengere maatregelen komen waardoor de intocht niet door kan gaan. Ik hoop zo dat de besmettingen weer omlaag gaan want ik vrees voor strengere maatregelen als het zo door gaat 🙁 Het gaat helaas weer de verkeerde kant op en daar baal ik flink van.

Ik heb in ieder geval een fijne maand achter de rug en ik hoop jullie ook 🙂