Door deze 10 foto’s wil jij meteen naar Zuid-Afrika

by DutchieontheRoad
12 comments

Ik heb een grote liefde voor Afrika en heb al diverse landen mogen bezoeken. Mijn tofste reis was toch wel een vierweekse reis van Zuid-Afrika tot de Victoria watervallen. Vijf landen in vier weken tijd. Dat was echt de max en ik heb zo onwijs genoten. Mensen vragen mij wel eens welk Afrikaans land mijn voorkeur heeft. Dat is moeilijk te zeggen want ieder land heeft zijn charme. Namibië en Botswana maakten diepe indruk op mij, maar Zuid-Afrika bezocht ik twee keer. Ik weet zeker dat ik nog een derde keer ga en door deze 10 foto’s wil jij ook meteen naar Zuid-Afrika 🙂

#1 Geniet van het fantastische uitzicht vanaf de Tafelberg

Kaapstad is zonder enige twijfel één van mijn favoriete wereldsteden. Tijdens mijn eerste bezoek was ik minder enthousiast vanwege het slechte weer en ik kon de Tafelberg helaas niet bezoeken. De tweede keer waren de weergoden ons beter gezind en viel ik als een blok voor Kaapstad. Wat een geweldige en veelzijdige stad!

#2 Bezoek de schattige pinguïns bij Boulders Beach

Wil je pinguïns zien? Heel veel pinguïns? Ga dan naar Boulders Beach nabij Kaapstad. Dit unieke strand wil je écht gezien hebben. Hier kun je namelijk een grote kolonie pinguïns bezichtigen. Ze bevinden zich voornamelijk op het strand, rondom de boardwalk en zo nu en dan waggelen er een aantal richting zee. Onwijs schattig om te zien.

#3 Geniet van het prachtige uitzicht bij Kaap de Goede Hoop

Nog een bezienswaardigheid nabij Kaapstad. Volgens mij ben ik fan van Kaapstad 😉 Kaap de Goede Hoop wil je echt gezien hebben. Je kunt hier makkelijk met een huurauto naar toe, maar er worden ook diverse dagtours aangeboden. Neem een kijkje bij de vuurtoren, maak een prachtige wandeling en geniet met volle teugen.  Ik ben er inmiddels twee keer geweest en hoop ooit nog een derde keer te gaan. Dat zegt genoeg lijkt mij 😉

#4 Ga op safari in Kruger Nationaal Park

Kruger Nationaal Park is volgens mij de voornaamste reden dat mensen naar Zuid-Afrika willen. Dat snap ik. Misschien denk je dat het Krugerpark puur alleen commercie is en dat toeristen er in de file rijden om dieren te kijken, maar niets is minder waar. Ik heb inmiddels diverse wildparken bezocht en in Krugerpark zag ik toch echt de meeste dieren. Qua vegetatie is dit wildpark minder aantrekkelijk dan andere Afrikaanse wildparken, maar dat neemt niet weg dat het fantastisch is om wilde dieren te zien.

#5 Ga wandelen in Drakensbergen

Drakensbergen is zonder enige twijfel één van de mooiste plekken in Zuid-Afrika. Drakensbergen is dé ideale bestemming voor mensen die van ruige natuur en eindeloze vergezichten houden. Je kunt hier uitstekend bergbeklimmen en wandelen.  Er zijn vele wandelpaden, variërend van kort tot lang. Voor ieder wat wils.

#6 Genieten aan de kust in Tsitsikamma Nationaal Park

Tsitsi…wat? Een mondvol maar als je er eenmaal geweest bent, vergeet je het nooit meer. Tsitsikamma Nationaal Park is een absolute must-visit. Er zijn diverse wandelroutes die meer dan de moeite waard zijn, klim naar het uitzichtpunt, ga ziplinen, paardrijden of zelfs raften.  Ook struikel je hier over de schattige klipdassies. Wie wil die schattige beestjes nou niet van dichtbij bewonderen.

#7 Ga nijlpaarden spotten in St. Lucia

Wil je nijlpaarden zien? Dan moet je naar St. Lucia want hier zijn nijlpaarden gegarandeerd. Maak een boottocht over de rivier en spot vele nijlpaarden en zelfs krokodillen. Als je toch in St.Lucia bent, kun je meteen Hluhluwe Nationaal Park bezoeken, een prachtig wildpark waar je ook kans hebt op het zien van de Big 5.

#8 Rijd over de prachtige Panoramaroute

De Panoramaroute is echt een fantastische route waar je niet omheen kunt. Toeristen die hun reis in Johannesburg starten, rijden via deze route naar Kruger Nationaal Park. Er zijn diverse stops die de moeite waard zijn zoals Bourkes Luck Potholes, God’s Window, Rainforest, Window View, Lisbon Fall, Berlin Falls, Three Rondavels en Blyde River Canyon. Dit is de mooiste autoroute van Zuid-Afrika en absoluut de moeite waard.

Zuid-Afrika#9 Ga walvissen spotten

In Zuid-Afrika kun je op meerdere plaatsen uitstekend walvissen spotten. Tussen juni en november komen vele walvissen naar de zuidkust van Zuid-Afrika om te paren en te kalven. Ik zag walvissen in Plettenberg Bay en dat was zo gaaf. Twee mannetjes waren aan het vechten om een vrouwtje en uiteindelijk zagen we twee parende walvissen. Dat is toch wel erg bijzonder om mee te maken. Andere goede plaatsen om walvissen te zien zijn Hermanus, Jeffry’s Bay, Mossel Baai en De Kelders. Ook worden er regelmatig walvissen gespot bij Kaap de Goede Hoop.

Zuid-Afrika#10 Ga wandelen en wijn drinken in Cederberg

Cederberg? Jazeker…Cederberg. Drie uur rijden ten noorden van Kaapstad ligt een onbekend prachtig natuurreservaat. Hier komen maar weinig toeristen, maar dat maakt het gebied juist zo interessant. Hier vind je enorme rotsformaties, grotten, watervallen en kloven. Er is 250 kilometer aan wandelpaden uitgestippeld en er is voor ieder wat wils. Vooral de wandeling naar de top van Wolfberg Arch is aan te bevelen, maar trek hier wel een hele dag voor uit. Ook zijn er diverse grottekeningen te bewonderen in Cederberg. Moe van al het wandelen. Bezoek dan één van de vele wijngaarden die dit gebied rijk is.

Cederbergen

Heb ik jullie kunnen overhalen om naar Zuid-Afrika te gaan 😉

Volg mijn reisavonturen ? Facebook – Twitter – Instagram – Bloglovin

You may also like

12 comments

Anne - Ditisanne.nl 23 maart 2018 - 12:48

Oef, ik krijg heimwee! Vorig jaar zomer waren we in Zuid-Afrika en ik wil zo graag nog eens terug, hoewel ik dan misschien wel voor Botswana of Namibië zou kiezen.
We hebben twee nachten in het Krugerpark overnacht en dat was echt het hoogtepunt van onze reis. De Panoramaroute vond ik qua natuur erg mooi, maar wel druk en een tikje commercieel. St. Lucia vond ik echt fantastisch, een geweldige vibe in dit plaatsje.

Kaapstad hebben we overgeslagen vanwege het weer, maar als ik jouw blog zo lees, moeten we daar nog eens naartoe. 🙂 Overigens lijkt de natuur op die foto van Kaap De Goede Hoop erg op het landschap van Ierland, dus als je een goedkoper alternatief wilt…!
Anne – Ditisanne.nl onlangs geplaatst…Mooie reisplannen voor de komende zomer!My Profile

Judith 23 maart 2018 - 14:08

Wat is Zuid-Afrika toch mooi! De Tafelberg heb ik niet beklommen toen ik in Kaapstad was, wel Lions Head van waaraf je een prachtig uitzicht hebt op de Tafelberg. De rest, op de Drakensbergen na, heb ik allemaal gezien en gedaan en ik vond het allemaal even prachtig.
Judith onlangs geplaatst…Oer-Hollandse street art in DelftMy Profile

Marcel 23 maart 2018 - 16:22

Ik heb nu heimwee na het zien van de foto’s. Zuid-Afrika is zó mooi. Tijdens onze rondreis hadden we niet het beste weer van de wereld. In het Tsitsikamma Nationaal Park hebben we in de stromende regen en met storm de hangbrug bedwongen. Geweldig vond ik het, ondanks het slechte weer. Ik bewaar zeer goede herinneringen aan onze reis, en ik wil zeker een keer terug.
Marcel onlangs geplaatst…Wat kost een stedentrip Sevilla | Alle kosten van een weekend op een rijMy Profile

Britte 23 maart 2018 - 20:38

Afrika heeft me tot nu toe nog niet echt kunnen boeien, maar je foto’s zijn wel ontzettend mooi! Als natuurliefhebber kan ik eigenlijk niet anders dan met open mond kijken naar de foto’s van Drakensbergen en Tsitsikamma Nationaal Park. En dat uitzicht vanaf de Tafelberg, prachtig! Misschien moet ik mijn mening toch maar eens herzien 😉
Britte onlangs geplaatst…Een tent kiezen in 4 simpele stappen!My Profile

Martin 23 maart 2018 - 21:04

Ik ben om! Stiekem was ik al om, maar deze foto’s bevestigen het gevoel. Ik wil ooit terug en dan een groter deel zien. Nu al onderdeel van een rondreis door Zuidelijk Afrika in het Krugerpark en Kaapstad geweest. Er is nog veel meer moois!
Martin onlangs geplaatst…Drie keer homemade, pulled pork met barbecuesaus en verse frietMy Profile

Diana 23 maart 2018 - 22:39

Afrika heeft echt mijn hart gestolen. Ben alleen nog maar in Zambia geweest maar dat was genoeg. Zuid Afrika lijkt mij dan ook echt geweldig. Elke plek die je hier laat zien wil ik dan ook zien. De panorama route al helemaal. Hou van ver gezichten en die krijg je hier dan ook echt. Toffe foto’s ook!
Diana onlangs geplaatst…Travel Diary | ijzig uitwaaien op TexelMy Profile

Jenny 24 maart 2018 - 00:18

Mooie foto’s! Een aantal van deze plekjes heb ij met eigen ogen mogen zien, een aantal niet. Het land is zo groot, je moet echt keuzes maken.

Ik had trouwens sneeuw op de Tafelberg. Heel bijzonder, maar het kwam het uitzicht niet ten goede.

Daphne de Vries 24 maart 2018 - 02:29

Jaaaaa Zuid Afrika! Ik ben dol op dit land. Sowieso op Afrika, maar Zuid Afrika heeft m’n hart veroverd. Ik heb er een aantal maanden gewoond en hoop in 2019 terug te gaan. Lijkt me echt geweldig!

Marcelina 24 maart 2018 - 09:11

Wauw! Ik zou heel graag hier naar toe willen. Ik ben Europa nog nooit uitgeweest, dus dit zou voor mij zeker een reden kunnen zijn om het wel te doen 🙂 prachtige kleuren, bergen, natuur, dieren en ga zo door.
Marcelina onlangs geplaatst…Foto van de maand #maartMy Profile

Yvonne 24 maart 2018 - 09:28

Als ik je foto’s zie realiseer ik me dat ik zoveel van Zuid-Afrika nog niet gezien heb. Ik wil dan ook graag nog een keer terug, maar in onze zomervakantie (het enige moment in het jaar dat we lang genoeg vrij zijn) vind ik het weer in het zuiden niet lekker genoeg. Wie weet, ooit met een (iets verlengde?) kerstvakantie. Prachtige foto’s heb je in elk geval gemaakt.

Marcella Molenaar 30 maart 2018 - 18:24

Ja, ik wil naar Zuid-Afrika! Lijkt me zo’n onwijs mooi land! Eerst Mexico dit najaar en hopelijk volgend jaar (eindelijk) naar Australië. Daarna staat ZA écht bovenaan de lijst!
Marcella Molenaar onlangs geplaatst…Happylist maart 2018 – Een zieke kat & dagje EnschedeMy Profile

rondreis 14 april 2018 - 12:42

Wat een prachtige foto”s! Heerlijke natuurplaatjes